רפואת שיניים מתקדמת
לפרטים צרו קשר... 03-5583-622
 

המידע המלא לסגירת רווח בשיניים


חיוך נחשב לאקט ממריץ שמעלה מיד את מצב הרוח, אבל יש אנשים שנבוכים מלחייך בשל הרווחים בין השיניים הפוגעים באסתטיקה של החיוך שלהם.
רווחים אלה מהווים גם מלכוד משמעותי לשאריות של מזון שנכלאות בין השיניים ומהוות קרקע פורייה לחיידקים ודלקות חניכיים. רווחים בין שיניים יכולים להיווצר במגוון נסיבות: יש מי שהשיניים שלהן גדלות בפערים אלה מאלה בעקבות תנאים גנטיים ואחרים כתוצאה מהפער בין גדילת השיניים ללסת או דלקת שיצרה את ההפרדה בין השיניים. דלקת חניכיים נמנית בין הסיבות לאובדן שיניים ויצירת מרווחים וניתן לאבד גם שיניים בתאונה או פגיעה פיזית כלשהי כאשר היעדרות של שן יוצרת רווח.

הבשורות הטובות הוא שלא צריך לסבול מפגיעה בביטחון העצמי ולהסתובב עם שיניים א-סימטריות או עם מרווחים. כיום קיימים הליכים קוסמטיים מתקדמים מגשרים דרך ציפויים ועד שתלים דנטאליים לסגירת הפער והחלפת השיניים החסרות או הסרת רקמות עודפות לתיקון הפער. למעשה, סגירת רווחים בין השיניים דורשת טיפול יסודי ומקיף היות ומרווחים אלו יכולים לגרום לבעיות חניכיים ולפגוע בתפקוד התקין של השן.

יישור שיניים מהיר ואפקטיבי יותר מתמיד


מה עושים? בשלב הראשוני חשוב לפנות לרופאי שיניים על מנת לבדוק מהי הסיבה שהובילה למרווח. כך למשל, אם מדובר במחלת חניכיים חשוב לפני הכל, לעצור את הזיהום לפני שהמצב יחמיר ורק לאחר מכן לבדוק מה ניתן לעשות כדי לגשר על הפער. לאחר הבדיקה והטיפול יש לבחור את הפרוצדורה המתאימה בהתאם לנסיבות. למשל, אם יש בעיה קריטית שקשורה לעודף חניכיים אפשר לבצע היום ניתוח פלסטי בחניכיים ואם מטראומה שנגרמה לשיניים או אובדן שיניים – שיקום פה הכולל שתלים וכתרים מהווה את הפרוצדורה הנכונה.
לרוב מדובר ביצירת פלטה מותאמת אישית שתפתור את הבעיה. למעשה, במקרים מסוימים יהיה ניתן לסגור את החלל שנוצר על ידי הזזת השיניים בתוך קשת הפה. לרוב מדובר בפרוצדורה אורתודנטית שמהווה גם תנאי מקדים להשתלת שיניים במידה ורוצים להוסיף שתלים. ניתן להשתמש בסדים שקופים המתמזגים בפה ומאפשרים את צמצום הרווח עם הזמן. השיטה נקראת אינויזליין והיא מתבצעת באמצעות פלטה שקופה שאינה כואבת, כאשר תוכנית הטיפול הדרגתית ורב שלבית. במהלכה יוצרים פלטות שקופות המותאמות לפה אותן מחליפים עם התקדמות הטיפול. לדרך זו יתרונות רבים שהפכו אותה לשיטה המועדפת לסגירת רווח בין השיניים: הגשר עצמו שקוף ואינו נראה כמעט, השיטה נטולת כאבים, מדובר בהתאמה אישית ובגמישות מרבית. כלומר, אפשר גם להסיר ולהחזיר את הגשר בכל עת, בין במהלך צחצוח שיניים, אכילה או שתייה והחשוב מכל – התוצאות מורגשות תוך זמן קצר והחיוך נראה נהדר.

ציפוי או שתלים – הכל לצמצום המרווחים


במקרים שונים ייעשה גם שימוש בציפויי שיניים אסתטיים דקים שלא בהכרח מחייבים השחזה של השן שייצרו קרבה פיזית בין השיניים וחיוך אסתטי במיוחד. את הציפויים מייצרים בהתאמה אישית לאחר מדידה מקיפה ומדויקת להשגת מראה טבעי ככל שניתן.
אם חל רווח כתוצאה מאובדן שיניים, יתבצע ביחד עם תהליך שיקום הפה תהליך הרכבת שתלים. בעידן הנוכחי פשוט יותר מתמיד להרכיב שתלים על מנת לשמור על תפקוד מיטבי של הפה. יש לבצע שתלים יחד עם תהליך שיקום הכולל כתרים לעמידות מקסימלית ולשמור בכל מקרה על היגיינה, בין אם ביקור אצל השיננית להוצאת אבנית ועד צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי. חשוב להבין ששיניים חסרות או רווח גדול יותר פוגע הן בחיוך ובדימוי אך בעיקר בתפקוד ויכול להתפתח לבעיות דנטאליות נוספות ולכן, פנו למרפאה שתוכל להציע לכם את האבחון והטיפול המקצועי ביותר לצמצום רווחים ושיפור איכות החיים.

 

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר

דילוג לתוכן