רפואת שיניים מתקדמת
לפרטים צרו קשר... 03-5583-622
 

יתרונות השתלת שיניים

אבדן שיניים הוא טראומה של ממש לכל אדם, בכל גיל, בין אם הדבר נגרם כתוצאה מתאונה או חבלה חיצונית, בין אם בשל מחלת חניכיים שלא טופלה כיאות ובין אם מכל סיבה אחרת. פה שחסרות בו שיניים הוא מקור לבושה ומבוכה בשל חוסר האסתטיות, ועל כך יש להוסיף את הקושי לאכול ובמקרים רבים גם לדבר, כך שבסך הכל נגרמת פגיעה של ממש באיכות החיים.

בעבר הפיתרון הנפוץ ביותר במקרים של אובדן שיניים היה שיניים תותבות, אולם אלה גם אינן יציבות מספיק, גם גורמות לגירוי החניכיים ועלולות לפצוע אותן (ועל כן ההמלצה להסירן בלילה) וגם האסתטיקה שלהן מוטלת בספק. פיתרון אפשרי אחר, הגשר, סובל אף הוא מלא מעט חסרונות – כך שאין פלא כי קרנן של השתלות שיניים עלתה מאוד בשנים האחרונות וכי הליך דנטלי מתקדם זה זוכה ליותר ויותר פופולאריות.

יתרונות השתלת שיניים

השתלת שיניים מבטיחה את רמת היציבות הגבוהה ביותר, כלומר זהו פיתרון שמאפשר למטופל לאכול ללא חשש ולחייך בפה מלא לאורך שנים רבות, כשהשיניים החדשות ממשיכות לתפקד כהלכה.

בנוסף, השתלות שיניים שומרות גם על החניכיים, בעוד פתרונות אחרים גורמים לבעיות חניכיים שונות (ובפרט לעצם הלסת).

שיניים שהושתלו – כמובן על ידי רופא שיניים מיומן ומנוסה – מעניקות גם את האסתטיקה הטובה ביותר למטופל, כך שקל להבין מדוע השתלות שיניים הופכות מבוקשות יותר ויותר.

השתלת שיניים – חסרונות

החיסרון העיקרי של השתלות שיניים הוא העלות הגבוהה יחסית שלהן, בעיקר ביחס לשיניים תותבות אך גם ביחס לגשרים.

יחד זאת, כשמשקללים את השיפור באיכות החיים הרי שיחס העלות תועלת של השתלת שיניים בהחלט הופך את האופציה הזו למשתלמת. כדאי גם לזכור שבימינו תוחלת החיים לא מפסיקה לעלות, כך שגם אנשים "מבוגרים", שאולי חושבים שאין טעם להשקיע בשיניים, עשויים לחיות עוד עשרות שנים וחבל לעבור תקופה כה ארוכה עם פה שאינו מתפקד כהלכה ועם המון מבוכה ובושה.

מגבלה נוספת בדרך להשתלת שיניים היא שהליך זה אינו מתאים לכל מטופל, ובפרט לא למי שבריאותו הכללית רופפת, למעשנים – הפסקת עישון היא הכרחית לפניי ביצוע השתלותולסובלים מסוכרת בלתי מאוזנת. במקרים אחרים עצם הלסת הקיימת אינה מאפשרת קליטת שתל כך שהוא יהיה יציב ועל כן נדרשת קודם כל השתלת עצם על מנת לעבות את זו הקיימת ורק לאחר מכן מוחדרים אליה השתלים עליהם יורכבו השיניים.

הרמת סינוסים בדרך להשתלה מוצלחת

כשישנו צורך בתוספת לעצם הלסת העליונה (המקסילרית) על מנת שזו תהיה רחבה דיה, גבוהה מספיק וצפופה כך שהשתלים ייקלטו בה היטב, ההליך שמתבצע הוא הרמת סינוסים.

הסינוסים הם זוגות חללי אוויר סימטריים בתוך הגולגולת. על מנת לפנות מקום לתוספת העצם הסינוסים שמורמים הם אלה המקסילריים (שנמצאים בצידי האף, בין העיניים לשיניים) ובגומחה שנוצרת מניח רופא השיניים את תוספת העצם.

ישנן שתי דרכים לבצע הרמת סינוסים – פתוחה וסגורה. זו הפתוחה נחשבת מורכבת יותר אבל כשהתוספת הנדרשת לעצם גדולה יחסית אין מנוס מבחירה בדרך זו. בהרמת סינוס סגורה הקידוח בעצם הלסת העליונה (על מנת לאפשר לרופא להסיט כלפי מעלה את הרירית שעוטפת את הסינוסים) מתבצע דרך חלל הפה, ואילו בהרמת סינוס פתוחה מבצע רופא השיניים חתך קטן בלחי ודרכו מגיע אל הסינוסים.

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר

דילוג לתוכן