רפואת שיניים מתקדמת
לפרטים צרו קשר... 03-5583-622
 

כיצד להתכונן לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

טיפולי שיניים יכולים לעבור בקלות עבור אנשים רבים, אך עבור חלק מהאנשים, מדובר על סיוט של ממש. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ילדים דווקא לא נוהגים להיות אלו שפוחדים במיוחד מרופא השיניים – והחרדה הזו נפוצה מאד גם אצל המבוגרים.

במקרים הללו, כשחובה לעבור טיפול, אך הפחד הוא עצום והמטופל לא יכול להירגע גם תחת טשטוש, יש לשקול את האפשרות של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

בהרדמה המלאה, המטופל בעצם ישן ולא מודע למתרחש סביבו, וכך הרופא יכול לטפל בו ביעילות ולהביא לתוצאה מצוינת בחלל הפה. אולם, מה חשוב לדעת על הטיפול הזה, מבחינת ההכנות אליו והפרטים המיוחדים?

להתכונן במיוחד לקראת הטיפול

להבין את המשמעות – קודם כל, צריך להבין מה המשמעות של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. רוב רופאי השיניים ימליצו שבמידת האפשר, תמיד כדאי להעדיף הרדמה מקומית עם טשטוש, ולא הרדמה מלאה.

מדוע? הרדמה מלאה היא התערבות חזקה יותר בגוף האדם. החומר המרדים חייב להינתן במינון המדויק, כדי לא לגרום שום נזק לאדם. יש המון נתונים שצריך לקחת בחשבון בשלב ההרדמה – והדבר קריטי במיוחד כשמדובר על טיפולי שיניים לילדים, שמהווים מטבע הדברים אוכלוסיה רגישה עוד יותר. לכן יש צורך בהכנות מיוחדות.

פגישה עם הרופא המרדים – שימו לב שאם בוחרים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, הרי שאת ההרדמה חייב לבצע רופא מרדים.

כלומר – רופא שתחום ההרדמה הוא תחום ההתמחות המרכזי שלו. רופא השיניים אמנם צריך להיות בעצמו בעל הכשרה לביצוע של טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה (זו תת התמחות מיוחדת שיש לרופאי השיניים), אבל הוא בשום פנים ואופן לא הרופא המרדים עצמו.

לכן, יש לבצע פגישה מקדימה עם הרופא המרדים. הרופא המרדים ישאל אתכם שאלות על אורח חייכם, על תרופות שאתם נוטלים, על רגישויות מיוחדות, טיפולים רפואיים שעברתם בעבר, וכיו"ב. זה יאפשר לו לבחור את שיטת ההרדמה הטובה ביותר, את החומר המתאים ואת המינון ההולם.

בדיקות מקדימות – בחלק מהמקרים, לקראת טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, הרופא המרדים ישלח אתכם גם לעבור בדיקות רפואיות כדי לוודא שאתם תעמדו היטב בהרדמה.

זה יכול לכלול בדיקות א.ק.ג, בדיקות דם, וכן צילומים לאזור החזה שלכם – הכל במטרה לוודא שהגוף שלכם יקבל את האפקט הטוב עבור החומר המרדים – שאתם אכן תשנו, אך תתאוששו כמו שצריך.

ביום עצמו – יש במקביל גם להקשיב להוראות הכלליות של רופא השיניים שלכם לקראת הטיפול, שכן אפשר שתידרשו לשמור על צום מסוים לקראת הטיפול, להימנע מעישון, וכיו"ב.

ואז הכל עובר בהצלחה

אם מקפידים על כל הבדיקות הללו ופונים לאנשי מקצוע, אין שום סיבה לחשוש. הרדמה תעבור בהצלחה, הטיפול יהיה מצוין, ותוך כמה שעות אתם תתעוררו נינוחים, ולא תזכרו דבר מכל הטיפול אשר התבצע.

לפרטים צרו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם

יצירת קשר

דילוג לתוכן